Followers

Friday, September 18, 2009

Karzzz (2008)

Karzzz... pada aku.. filem ni cukup skema dan tak patut meletup di panggung... Himesh Reshamiya yang selalunya berada di belakang tabir sebagai komposer mencuba utk menjadi seorang pelakon melalui filem keduanya ini... sebelum ni, sblm aku tgk KARZZZ, aku terfikir yang Karzzz ini adalah remake utk filem Karz yang dilakonkan oleh Sunny Deol. Namun, atas nama yang sama, Karzzz ini cuba memberi nafas baru dalam filem bergenre 'reincarnation'.

Karzz mengisahkan tentang reincarnation of Ravi Verma (Dino Morea).. Ravi telah ditipu leh bini dia, Princess Tina (Urmila Matondkar).. dan Ravi mati apabila kapal terbang terhempas. 15 tahun kemudian, seorang penyanyi terkenal Monty (Himesh Reshammiya) sedar yang dia adalah kelahiran semula Ravi. Menyedari hal ini, pe lagik, revenge la...

Komen aku.. into film ni cukup ok... scene Dino Morea dan Urmila amat ok.. adegan kapal terbang 2 memang ok.. ada bibit2 cemas di situ. Namun, bila susunan lagu terlalu banyak.. (mungkin Karz ini mengenakan tema muzikal)... dan lagu2 bukan menusuk kalbu sgt, filem ni start jadik boring. Namun, struktur cerita masih bergerak selamat. Cuma lagu itu sudah menjadi masa utk penonton rehat dan pergi bilik air...

Karzz mengingatkan aku kepada Om Shanti Om.. ada scene2 yang hampir sama... bila aku sedar cite ni ttg reincarnation... aku dah mula terfikir Karan Arjun dan Om Shanti Om... scene lagu kat atas pentas yang menceritakan cmne Ravi dibunuh.. mengingtkan aku ttg scene cmne SRK mengingatkan Arjun Rampal dalam Om Shanti Om... coincident??? hmm...

Adegan 25 minit last memang cantik. Adegan akhir digarap dengan style. Pertembungan Princess Tina dan Monty dalam pertarungan akhir amat superb. Aku suke adegan kapal terbang pada scene last. Even ada pertukaran shot yang memang janggal.. ok la.. boleh la.. hehe.. x kisah sgt..

Himesh Reshammiya cukup 'malu2 kucing'. Pe kes?? dia ni nk belakon ke just nk cakap.. tona dia lain ... namun, aku nampak dia sudah mula main ngn emosi bila sampai scene last.. 2 jer scene yang aku nampak dia 'feel' giler dalm hayati wtak..

Urmila biasa jer.. Danny Denzongpa cukup creative.. wataknya yang separa komedi tidak menghampakan... tapi, watak lelaki bisu 2.. huhu.. xde pon xpe.. ape kes, main tekan2 punat pas2 bleh plak bodyguard dia terjemah... x masuk akal...

music himesh dikuasai oleh Himesh sendiri.. semua lagu dinyanyikan dia sndri.. dan dicipta dia sndiri..

2/5

No comments: