Followers

Friday, September 18, 2009

Kambakkht Ishq (2009)

Sekarang ni terlalu banyak filem yang dilakonkan oleh Akshay Kumar... Akshay Kumar seperti larissgt.. entah kenapa produser masih ambik dia utk blakon sedangkan filemyer sprti Chandni Chowk To China floop even mengetengahkan jalan cerita yang sedikit lain... aku terfikir.. ke sana Akshay, ke sini jugak Akshay.. mana g yang lain.. mungkinkah Akshay ni murah sgt..??? huhu.. pape pon, aku x nk ambil tau ttg 2.. ape yg aku nk review ini adalah tentang filem yang baru jugak.. yang telah direlease sebelum Akshay Kumar kembali dalam filem aksi... BLUE...

Kambakkht Ishq adalah sebuah buah tangan Sabbir Khan yang mengisahkan tentang dua dunia kerja yang berbeza.. Viraj Shergill (Akshay Kumar) seorang stuntman yang berjaya.. ada adik sorang nih yang sedang bercinta ngn seorang adik yang kakaknya bernama Bebo (Kareena Kapoor).. Bebo ni, seorang doktor yang pada masa yang sama menjadi pelakon... pada satu hari, sorang rakannya memberikan rantai jam yang berbunyi mantra perkahwinan dengan harapan dia akan mendapatkan jodoh... ditakdirkan, Viraj mengalami kemalangan di set disebabkan stress dek adik dia yang bermasalah ngn pasangannya. Dan... Bebo akan menjadi doktor yang akan membedahnya.

Kisahnya bermula... apabila jam tangan yang berbunyi mantra itu tertanggal sewaktu pembedahan dan tertanam di dalam perut Viraj. Maka, Bebo mula mencari jalan utk mendapatkan balik jam itu dengan pelbagai cara.

Review aku.. Kambakkht Ishq gah dari segi promosi.. pertama kali aku melihat promo lagu Om mangalam, filem itu aku rasa amat memberi impak yg hebat semasa aku menontonnya. malangnya, amat meleset dan terus meleset. Aku amat boring menonton filem ni... entah, gandingan Akshay dan Kareena amat sukar aku realitikan... bayangkan seorang stuntman yang berkerja utk produksi hollywood.... digandingkan dengan model.. mungkin pada aku, Sabbir Khan mahu menunjukkan kedua-dua dunia ini bertembung dan masalahnya... namun, cerita ini amat sukar utk masuk dlm otak... doktor yang menjadi pelakon???hmmm...

Namun, aku puji cinematographynyer.. kota Italy... dan set2 di studio2 memang superb.. aku kagum dengan scene dua kereta berpusing.. aku tau scene 2 sebenarnya adalah satu persembahan di sebuah taman tema di US.. namun, gempak jugak la bila ada olahan dan sedikit effect di situ..

Lagu pulak... pada aku.. Om Mangalam saja yang menarik utk didengar... yang sederhana pulak Bebo... lagu Bebo kira ok jugak la... yg len.. boleh blah jer...Set Om Mangalam amat superb... olahan cerita di dalam Om Mangalam amat sesuai dengan lirik.. tarian pon memang superb dan creative dude... Vokal RdB memang mantap..namun, amat janggal jugak ngn miming si Akshay... namun, x pela..

Kehadiran Sylvester Stallone satu perkara yang special ttg filem ni.. namun, scene 2 xdela penting sgt.. aku rasa, kalau scene 2 dipotong pon, tetap x ganggu storyline.. komen aku ttg first cameo Stallone dalam filem Bollywood, hmmm.. kira ok la... dia xla perlu feeling2.. mungkin Sajid nk orang tgk dia bergasak jer dlam filem ni.. slain 2, kehadiran Denise Richard jugak hanya untuk mengamatkan babak2 seksi dalam filem ni.. Denise lebih banyak berbikini daripada melahirkan dialogg2 dalam filem ni... slain 2, ada jugak kehadiran Holly Valance sbg penyampai anugrah...

Overall.. Kambakkht Ishq amat besar promosi.. namun, jalan cerita yang terlalu baru dan percubaan membina kerangka filem yang terlalu panjang, membuatkan filem ini (pada aku) amat boring. namun, aku rasa, filem ini dapt terselamat dan masih di hati aku disebabkan penangan Om Mangalam dan kehadiran aktor Stallone dan Denise Richard..

3/5

DOWNLOAD FILEM INI DI SINI: http://watchingmovieonline.blogspot.com/2010/03/kambakkht-ishq-explores-relationship.html

No comments: