Followers

Sunday, January 8, 2012

Mere Brother Ki Dulhan (2011)


Ianya ada drama I Hate Luv Storys dengan penampilan Kartrina Kaif yang cute dan manja. Jujurnya, penampilan Imran Khan bersama Ali Zafar serta heroinnya Katrina Kaif membentuk satu persembahan yang cukup mantap. Keberanian mereka, kenakalan mereka adalah satu rencah filem Hindi zaman kini yang menjadikan filem ini defying gravity pada plotnya. Keseluruhannya, filem ini crazy pada olahannya, kreatif pada binaan ceritanya. 

Mere Brother Ki Dulhan mengisahkan bagaimana seorang adik, Kush (Imran Khan) cuba mencari bakal pengantin perempuan untuk abangnya, Luv (Ali Zafar). Ditakdirkan, Dimple (Katrina Kaif) terpilih untuk dipadankan. Malangnya, Dimple punya sejarah yang mana dia adalah sahabat Kush. Dalam perkenalan sebelum dia dikenalkan dengan Luv, Kush menyedari dia sudah jatuh hati kepada bakal kakak iparnya itu. 

Walaupun aku rasakan filem ini menarik sangat sangat, aku rasa first half filem ini yang paling hebat. Endingnya sudah semestinya dapat dijangka, namun still people nak tengok lah.Sebagai director pertamakalinya, Ali Abbas Zafar nampaknya berjaya menterjemahkan segalanya denganbaik. Dengan persembahan lagu Mere Brother Ki Dulhan, Choomantar dan lain lain yang punya komposisi yang baik, koreografi tariannya juga cukup bijak. 

4/5

No comments: