Followers

Sunday, September 11, 2011

Bbuddah Hoga Tera Baap (2011)


Kehadiran Viju (Amitabh Bachchan) di kota Mumbai punya satu rencana rahsia. Dalam pada masa yang sama, satu kumpulan gangster sedang giat mengatur satu taktik untuk membunuh seorang anggota polis (Sonu Sood). Kehadiran Viju sebenarnya ada satu perkara tersembunyi yang tidak diketahui sesiapa. Sebuah synopsis simple untuk filem Bbuddah Hoga Tera Baap. Sebuah filem yang mengembalikan lagenda Amitabh Bachchan dalam role yang nampak luar biasa, khas untuk para peminatnya.

Aku yakin bahawa pengarah juga penerbit filem ini memang peminat tegar pelakon ini. Jelas di akhir filem ini, dilakar ucapan terima kasih untuk pelakon tersebut. Pada aku, Big B ini sememangnya pelakon yang sukar dicari ganti. Lenggok gayanya yang cukup sukar dicari, bakatnya yang luar biasa juga filemnya yang cukup hebat memang akan menjadi lagenda di industry Bollywood.

Bbuddah Hoga Tera Baap hanyalah sebuah pertunjukkan khas dari lagenda ini. Tak lebih dari itu. Kisahnya semata mata hanya untuk memberikan ruang untuk lagenda ini mempersembahkan sesuatu untuk para peminatnya. Dalam kata lain, file mini adalah hadiah Big B kepada peminatnya. Memang orang tua ini masih lagi macho dengan gaya donnya. Serius, pelakon ini masih boleh masuk ke dalam dunia bollywood generasi ketiga yang sudah lain banyak daripada zaman 90an dulu.

Menyukai muzik Go Meera Go yang begitu hebat. Go Meera Go merupakan lagu bergenre dance yang mana olahannya menggunakan lirik lagu Khaike Paan Banaraswala, sebuah lagu dari filem lakonan Big B, Don (yang mana sekarang sudah dilakonkan oleh SRK)

Kesuluruhannya, filem ini khas untuk peminat Amitabh Bachchan. Anda bakal mendapat satu hadiah istimewa daripadanya, iaitu persembahan bertenaga sepertimana anda menontonnya pada zaman mudanya dahulu.

No comments: