Followers

Saturday, December 12, 2009

Awarapan (2007)


Hmm.. asyik2 skarang ni review filem lama jer... xpe.. banyak g filem hindi yang belakang2 aku lom tgk. Mungkin sbb teknologi lom wat aku sampai untuk search filem2 lama.

Kali ni aku nak review filem Emran Hashmi.. alah, yang belakon cite Raaz baru tu. Yang slalu blakon ngan Vikram Bhatt. Tajuknyer Awarapan. Cite ni terbit tahun 2007. Mungkin de yg dah tgk. Ada tak?

First impression, ape ada ngn cite ni. Hanya visual Bangkok dan kehidupan gangster india di bangkok. Kisah perdangangan manusia dan kisah yang berlaku sekelilingnya. Tu je... tapi, cite 2 jam ni bergerak ke hadapan bila kisah sebenarnya berlaku sebegini.

Shivam (Emran Hashmi) yang kesepian dan baru je lepas kehilangan cintanya dengan seorang gadis pakistan bekerja dengan sorang gangster. Gangster ni plak, ada la pompuan simpanan. Pompuan simpanan pakistani. Satu hari, sbb bos dia ni percaya giler kat Shivam, dia arahkan Shivam spy pompuan simpanan ni sewaktu dia g luar negara.

Nak dijadikan cite, pompuan ni lak nak mirip2 perangai ex girlfriend dia. Hah, mula la pergolakan. Nak tau, tengok je... cite yang simple tapi agak berat jugak.

Muzik tak banyak nk komen. Takde la muzik yang best. Tapi, kena la ngan storyline. Tapi, skor mantap jugak la..

Lakonan Emran baik. Yang lain biasa je. Lagipun, korang tak payah la cari muka2 yang terlalu terkenal dalam filem ni. Semua nampak biasa je. Pelakon2 yang selalu berlakon ngan produksi Bhatt je la yang korang leyh tgk dalam filem ni.

Papeon, isu yang dimainkan dalam cite ni aku suke. Isu percintaan dua agama. Satu yang ada agama dan satu kosong agama. Persoalan2 yang best.


No comments: