Followers

Monday, March 19, 2012

Desi Boyz (2011)


Gabungan Akshay Kumar dan John Abraham ini pada aku kurang memberikan semangat yang ingin disampaikan. Pada aku, walaupun Desi Boyz sebuah masala asli India dengan setting di kotaraya luar India, aku rasakan idea modernisasi itu tidak masyuk untuk kepala aku. Walaupun begitu, tidaklah aku katakana Desi Boyz sebuah drama bosan, tetapi aku hanya mengatakan, janganlah mengharapkan sesuatu yang luar biasa dalam filem ini. 

Sebuah filem komedi arahan Rohit Dhawan dengan bintang bergemerlapan Akshay Kumar, John Abraham juga heroin pojaan Deepika Padukone. Desi Boyz mengisahkan bagaimana dua orang sahabat yang berbeza taraf pendidikan terpaksa menghadapi kemelut apabila dibuang kerja akibat krisis ekonomi. Dek kerana terdesak, mereka akhirnya menjadi gigolo di Desi Boyz Club. Semuanya bermula dan berakhir dengan tidak sempurna. Dan ketidaksempurnaan itulah bakal diselesaikan ke penghabisan cerita. 


Music gubahan Pritam nampak menarik dan fantastic. Lagu item, Make Some Noise For The Desi Boyz memang best. Subha Hone Na De juga tidak kurang hebatnya. 

Sekali lagi, tidak perlu mengharapkan luar biasa filem ini muncul sampai terbeliak biji mata. Ianya komedi ringan yang taklah komedi sangat. Kalau dikatakan lebih berat ke arah drama pun ok jugaklah. Desi Boyz memang sebuah cerita mengenai desakan hidup, persahabatan, cinta dan juga kehidupan. Sebuah filem yang menarik untuk ditonton, jika anda meminati Akshay Kumar dan John Abraham, wahai ladies out there! 

3/5

No comments: