Followers

Tuesday, November 1, 2011

Shagird (2011)


Nana Patekar antara kesukaan aku. Gayanya luar biasa dengan cara lontaran suaranya juga dialog yang memang unik. Malangnya Shagird memberikan dos dialog gaya Nana yang melebih. Di first half, filem ini nampak membosankan kerana suara Nana Patekar yang slow gegiler. Tetapi aku suka lakonannya yang memang different. Di second half, ada peningkatan.

Nana Patekar sebagai Hanumanth Singh, seorang polis yang ideologinya diuji bila gangster Bunty Bhaiya melakukan sesuatu diluar jangkaannya. Ironinya, Hanumanth dan Bunty bekerja dengan politican yang banyak makan rasuah, Rajmani Singh yang gunakan taktik kotor untuk perintah Negara. Pada masa yang sama, datang si Mohit (Mohit Ahlawat) yang mana ideologinya berbeza dengan Hanumanth. Dua ideology bertembung. Plot yang banyak kekeliruan makin dijelaskan dari masa ke semasa sehingga finalenya, sesuatu yang membuat kita berfikir, orang sanggup buat apa saja untuk duit.

Plot Shagird unik dan bukan filem polis biasa. Semuanya tentang betrayal dan idea idea putar belit yang cukup pening kepala tetapi menarik. Sebuah kisah permainan Hanumant yang bijak menggunakan situasi untuk mendapatkan sesuatu. Apapun, pada aku Shagird kurang menarik pada aku. Sebuah kisah yang unik, tetapi dengan persembahan Nana Patekar yang baik tetapi kurang menarik perhatian aku.
2/5

No comments: