Followers

Saturday, November 19, 2011

Mankatha (2011)


Venkat Prabhu akhirnya memberikan sebuah persembahan ke 50 Ajith Kumar yang penuh dengan style dan kehebatan. Aku rasa file mini penuh dengan visual yang cukup memukau dan cukup menakjubkan. Serius aku suka kerja cinematography dalam filem ini yang sudah hampir menyamai gaya Bollywood. Jarang aku menonton filem sebegini dalam industry Tollywood. Apapun, Mankatha memang sebuah persembahan yang tricky dan fantastic.

5 minit last adalah bagaimana Venkat cuba memberikan kelegaan buat peminat Ajith. Siapa pun tak mahu hero kesayangan mereka mati kan? Apapun, dengan plot yang cukup cantik gabungannya, 5 minit akhir adalah satu flashback yang membuatkan filem ini ada kejutan kali pertama anda menontonnya. Kali kedua tonton, anda mungkin akan bosan. Aku suka part nih. The best twist ever in Tamil movie!


Menyukai gaya Ajith. Wow, Vinayak yang cukup sempoi dengan stylenya yang cukup memukau. Dibantu dengan visual yang cantik, paparan Vinayak nampak gah sekaligus membuatkan filem ini, special made for him.

Adegan copycat (watak keluar dari kereta yang berputar dalam slow motion) dalam filem ini pernah aku lihat dalam Singham versi Bollywood yang juga diadaptasi dari filem Hollywood bertajuk Red. Malah, adegan Pritviraj culik Sumath jugak aku pernah nampak di mana ntah! Apapun, aksi tiruan yang cukup stylo bro!


Viliyadhum Mankatha adalah trek yang cukup baik garapan Yuvan Shankar Raja. Bale Lakka pun ok. Keseluruhannya, aku suka musiknya. Skor background memang cukup gah dan terbaik.

Filem yang memaparkan kisah komplot merampas wang taruhan kriket ini berdasarkan dua watak yang akhirnya memberikan kejutan di akhir cerita. Pada pendapat aku, first half filem ini bosan. Namun selepas saja adegan rompakan, ianya adalah thriller yang cukup psycho! Style Ajith Kumar aku suka!

Mankatha memang sebuah filem yang mempunyai visual yang cukup menarik. Lihat saja adegan adegan yang bertatahkan CGI yang cukup baik. Ajith, rasanya aku pun dah mula suka lakonan dia. Haha… Apapun, game by Venkat Prabhu ni memang digarap cantik dengan style dan kisah yang tricky dan kemas. Suka3!

4/5

No comments: