Followers

Thursday, July 8, 2010

Accident On Hill Road (2009)

Celine Jaitly, wah.. lama sungguh tak melihatnya dalam filem. Rasanya Accident On Hill Road mengembalikan dia sebagai seorang pelakon, bukan lagi seorang model yang selalu pose seksi. Menyaksikan Accident On Hill Road adalah suatu pengalaman thriller yang cukup best. Filem yang sederhana garapannya, namun dipenuhi suspens yang cukup kuat sehinggakan kelibat plot tidak dapat dijangka pergerakannya.
Mungkin ada yang tidak tahu, Stuck (2007) adalah filem asal yang menginspirasikan Accident On Hill Road. Mahesh Nair mungkin teruja dengan kejayaan Stuck yang meraih beberapa anugerah kerana diinspirasikan dari kisah benar seorang pemandu yang melanggar seorang pejalan kaki dan biarkannya mati tersepit di cermin hadapan kereta. Stuck membawa kisah ini ke Hollywood dan Accident On Hill Road membawa tragedi ini ke Bollywood.

Kisah menceritakan tentang perihal Sonam (Celina Jaitly) yang mendapat visa ke luar negara. Malam terakhir dia bekerja di hospital disambut dengan parti dihadiri rakannya dan boyfriendnya. Dalam keadaan mabuk pulang ke rumah berseorangan, Sonam terlanggar seorang pejalan kaki dan kini, mangsa tersepit di cermin keretanya. Dalam kekalutan, Sonam memandu keretanya dengan mangsa tersepit itu ke rumah dan menyimpan kereta di garaj. Masalahnya kini, Sonam terlibat dalam satu kemalangan. Perlukah dia membantu? Atau perlu dia bunuh saja supaya semua kes ini tidak panjang? Semua berlegar di sepanjang 1 jam 30 minit filem ni.
Plot digarap kemas. Saat mula cerita, kita akan kenali perwatakan plastik Sonam yang ramah sebagai sorang nurse. Namun, semakin lama ke dalam filem, kita akan menerokai suatu kebenaran tentang karakternya. Semuanya menarik untuk disaksikan. Gabung jalin beberapa minor karakter yang mengacau bilau keadaan mencemaskan keadaan.

Filem ini cukup thrillernya. Gaya penceritaan memang meyakinkan dan memang mendebarkan. Setiap perwatakan Sonam nampak boleh mengguatkan penceritaan filem ni. Tidak ada lagu yang menarik, hanya jalan cerita yang nampak cemas berlaku sekitar kejadian ini. Ending yang tidak dapat dijangka menjadikan Accident On Hill Road sesuai buat peminat thriller Bollywood.

4/5

DOWNLOAD FILEM INI DI SINI: http://watchingmovieonline.blogspot.com/2010/02/accident-on-hill-road-2009-hindi-dvdrip.html

No comments: