Followers

Thursday, July 1, 2010

Raat Gayi, Baat Gayi? (2009)

Raat gayi, baat gayi sebuah filem yang mungkin buatkan penonton menguap. Aku yakin. Jiwa filem ini bukan seperti filem biasa. Walaupun filem ini nampak simple, namun ianya punya motif yang cukup berat dan penuh dengan mesej. Menonton filem ini membuatkan aku juga menguap beberapa kali. Beberapa stesen rehat aku berhenti sebelum aku berjaya habiskan menonton filem ini.
Temanya mungkin sesuai untuk orang dewasa. Ternyata skopnya mature dan perlukan pemikiran dewasa untuk menonton filem ini. Kisah hubungan curang antara pasangan berkahwin adalah sesuatu yang menarik ditonjolkan dalam filem ini. Berkisar tentang satu malam party, kisah bergerak diantara 3 otang lelaki yang memberikan konflik kepada jalan cerita.
Rahul (Rajat Kapur) bertemu dengan Sophia (Neha Dhupia) dan secara diam2 telah curang dengan isterinya. Namun, disebabkan mabuk terlampau, maka dia tak ingat apa yang berlaku pada malam parti bersama Sophia. Rahul hadapi masalah apabila Mitali sudah bad mood apabila dia sedar sesuatu tentang perangai Rahul pada malam parti. Dengan pertolongan rakannya Saxena dan Amit, yang juga ada masalah rumahtangga, mereka perlu selesaikan teka teki... apa yang berlaku pada malam parti antara Rahul dan Sophia?
Lagu ending terbaik. Itu saja part yang cukup menarik minat aku. Video klip digarap kemas dan muziknya begitu catchy.

Neha Dhupia seksi. Lakonannya selamba dan biasa. Tiada babak2 emosi yang berat baginya. Namun, penyampaian agak sampai pada penonton. Rajat Kapur juga baik. Keseluruhan, lakonan nampak real.

Keseluruhan, filem ini tak menjadi. Bye2...
2/5

No comments: