Followers

Sunday, December 26, 2010

Break Ke Baad (2010)


Break Ke Baad (jangkaan aku) akan sama kualitinya dengan I Hate Luv Storys. Meyakini lakonan Imran Khan bakal memecah senyuman sepanjang tontonan, aku tonton filem ini dengan tenang. Menarik. Ya, gandingan Imran Khan kali ini, Deepika Padukone, satu chemistry! Yea. Aku suka gandingan mereka. Deepika Padukone looks so real. Wataknya selamba. Tambah pula dengan Imran Khan yang so cute (for pompuanlah!) dan lakonannya yang memanglah berbeza sbg hero. Jangkaan Break Ke Baad sebagai satu lagi I Hate Luv Storys nampaknya jauh meleset.

Idea asas Break Ke Baad mengisahkan tentang dua insan. Abhay (Imran Khan) dan Aaliya (Deepika Padukone) adalah dua sahabat sejak kecil. Membesar sebagai sahabat karib, persahabatn mereka bertukar menjadi percintaan. Aaliya bercita-cita mahu menjadi aktress. Abhay pula, buntu tentang impiannya sendiri. Sampai satu masa, Aaliya akhirnya melanjutkan pelajaran ke Australia. Dua insan tak pernah berenggang ini akhirnya terpaksa berpisah kerana mengejar impian. Di Australia, Aaliya mula rasa pengalaman pertama tanpa Abhay. Indah! Bebas lakukan apa saja. Namun, Abhay mula merasa cintanya menjadi makin dalam. Kisah seterusnya berkisar tentang kehidupan mereka dan masalah yang melanda sepanjang perhubungan.

Malang sungguh apabila hasilnya sederhana. Sudahla muzik Vishal-Shekar sederhana jugak. Tak ada pun satu trek yang menarik. Tapi, thumb up untuk video yang amat menarik. Banyak babak ditangani dengan berjaya. Semestinya dengan pelakon kacak dan cantik, Break Ke Baad mampu menarik peminat dua pelakon ini ke wayang. Malah, bagi yang mengikuti I Hate Luv Storys dan Anjaana Anjaani, filem ini mungkin untuk anda. Filem terbitan pengarah Kunal Kohli (pengarah filem Fanaa - Kajol & Aamir Khan) nampaknya terlalu simple dan cuba dipanjangkan sehingga membentuk satu plot zig zag yang entah ape ape entah.

3/5

No comments: