Followers

Monday, December 20, 2010

Milenge Milenge (2010)


Sekali lagi Shahid Kapoor dan Kareena Kapoor bergandingan selepas Jab We Met (rasanya tu filem last diorng kan?). Kali ini, kisahnya mengenai Priya (Kareena Kapoor) yang tak pernah mencintai. Kisah tukang tilik ni dah dua kali aku tonton. Idea untuk menggabungkan konsep takdir dengan kisah cinta nampaknya menarik. Aku suka konsep ini apabila ada adegan yang sukar dijangka yang boleh membawa kepada pergerakan filem. Inilah Milenge Milenge, sebuah karya yang biasa saja, tetapi menarik untuk ditonton.

Atas tilikan seorang tukang tilik, Priya bakal bertemu jodoh dengan seseorang di Bangkok. Benar! Priya bertemu Immy (Shahid Kapoor). Namun, rahsia terbongkar apabila Priya mendapati Immy menyimpan fotokopi diari Priya. Dia cuma mau permainkan Priya!. Lama kelamaan, Immy punya hati mula berubah daaa.. Priya yang ‘jual mahal’ (walaupun dia boleh maafkan Immy) akhirnya minta Immy tulis no fon dan namanya atas sekeping wang kertas. Jika wang kertas itu kembali padanya suatu hari nanti, Priya akan menjadi milik Immy. Seterusnya, kisah berganjak 3 tahun kemudian. Berjayakah cinta mereka?

Awal-awal tengok, macam tak ada pape spesel pun tentang filem ni. Milenge Milenge lakonan Kareena dengan Shahid ini tak ada x-faktor. Walaupun ada idea yang menarik, tetapi nampak kurang sangat. Lagu Himesh Reshammiya taklah terlalu moden. Bagi aku, ianya sekadar isi tempat kosong jer. Tak ada pun lagu yang betul betul menusuk kalbu. Malas nak tonton pada awalnya, last2 tonton jugak. Overal ok la. Milenge Milenge biasa dan sederhana. Plotnya mengingatkan aku kepada Kismat Konnection dan Khushi (Kareena dan Fardeen Khan). Tetapi, layan jugak lah ceritanya. Menarik juga sesetengah babak. Namun, semestinya para penonton dapat mengagak ending cerita ini kerana formula biasa yang digunakan. Tak ada yang menarik, cliché tetapi sesuai untuk penggemar filem Bollywood dengan formula lama.

2/5

No comments: