Followers

Saturday, December 25, 2010

Kajraare (2010)


Himesh Reshammiya punya lakonan cukup mendukacitakan. Entah kenapa orang filem yang tahu perihal lakonan ini masih ambil dia untuk belakon. Cukuplah sekadar menjadi composer yang menghasilkan lagu untuk filem, Himesh Reshammiya tak layak jadi pelakon. Pernah menonton Karzzz yang mana dirinya digandingkan dengan Urmila Matondkar, sungguh mendukacitakan walaupun itu bukan filem pertamanya. Berkesempatan menonton Kajraareyang rasanya mungkin boleh mengubah persepsi terhadap lakonannya apabila digandingkan dengan Mona Laizza.

Rajeev (Himesh Reshammiya) mengembara ke Dubai atas arahan seorang anggota polis kerana diburu oleh kumpulan terrorist. Dalam pelarian, dia bertemu dengan Nargis (Mona Laizza) yang mana seorang pelacur. Kisah akhirnya berkisar halangan percintaan (sebab Nargis masih ada mak ayam yang tak benarkannya stop melacur) dan bagaimana Rajeev cuba menyembunyikan identitinya.

Sekali lagi, boleh lah! Kiranya walaupun menghampakan juga lakonannya, Kajraare taklah teruk sangat. Karakter sebagai Rocky a.k.a Rajeev nampaknya tidak mendukacitakan. Ada juga beberapa babak emosi yang berjaya ditangani dengan berjaya. Mona Laizza, wow sungguh cantik (giler cun!). Keseluruhannya, plot cerita sederhana dan boleh dijangka. Lagunya (juga ciptaan Himesh Reshammiya) amat mengecewakan. Sudahlah! Aduh! Pening kepala.. Tak payah tonton pun xpe!

2/5

No comments: